-
FREELANDER 2 | pěkné a funkční SUV na podvozku Mondea s japonským automatem a motory nejen od Volva
Věděli jste, že Freelander 2 (v USA LR2) byl postaven na podvozku Ford a jeho nejlepší motorizace, stejně tak jako pohon AWD Haldex pochází ze Švédska? A co s tím má společného Toyota? To vše se dozvíte v tomto videu. -
FREELANDER 1 | Trochu i finský Land Rover s monokokovou karoserií, nezávislým zavěšením a TC s HDC.
Video se zabývá pozadím vzniku a vývojem, hned několika větví, prvního kompaktního Landroveru s monokokovou karoserií s tuhostí vozidel vybavených vnitřní ochrannou klecí, dosud nikdy neviděným systémem HDC a unikátní technologií 4x4, kombinovanou s kontrolou trakce a dynamickým stabilizačním systémem DSC. A co, že s tím mají společného Finové? Nechte se překvapit... -
HUBERTOVKA 2024 | "offroad" koňmo 😉
Trochu jinej offroad, ale taky offroad :-). Krátké video z letošní "Hubertovky" s děvčaty z ranče Obořice. Moc pěkná cesta přes hory a doly, potoky i výmoly ;-). -
ROMANIA 2024 | EPIZODA 5 - OUT OF DISTANCE
Záznam z šestého dne v Rumunsku 2024. Skupina rozdělena na dvě grupy. První vyrazila se dvěma Wolveriny pod vrchol Ursu z netradičního směru, druhá na vrcholy nad komplexem hotelu Lotru, kde se oddávala pikniku a obdivování výhledů. Yamaha Wolverine RMAX2 1000, Range Rover P38a V8, Landrover Defender 110 TD5. U Range Roveru nás příjemně překvapilo snížení spotřeby paliva v terénu na pouhých 40 litrů/100km! 🙂
Sixth day of our Romanian adventure in the summer 2024. The group got divided into two. First one hit the road destination Ursu summit, this time from rather untraditional direction, second approached a hill above hotel Lotru complex. With Yamaha Wolverine RMAX2 1000, Range Rover P38a V8, Landrover Defender 110 TD5. We have been pleasantly surprised by a quite significant fuel consumption decrease of the Range Rover in terrain, which fell down to just 40 litres per 100 km(5,88 mpg) -
Landrover | PROJEKTY | PROTOTYPY | SPECIÁLY - díl 1.
Už jste slyšeli o Landroveru Série I. s nedělenými předními a zadními okny, luxusní výbavou a karosérií vyrobenou dodavatelem Rolls Royce? Říká vám něco obojživelná, omezeně neprůstřelná, jednotuna na bázi série II.? Co víte o Landroveru Challenger, který měl nahradit stárnoucího Defendera? Nebo vás zajímá speciál určený pro překonávání extrémních terénních překážek, vyrobený na popud Komise pro lesnictví Spojeného královstí? To vše a mnohem více se dozvíte v prvním díle videa, věnujícího se zapomenutým projektům značky Landrover! -
ROMANIA 2024 | EPIZODA 4 - NEDEIA, POLOVRAGI, TRI SALASE
Video z prvního "vážného" tripu v letošním Rumunsku s Defenderem 110 TD5, Range Roverem P38A V8 a třemi Yamahami Wolverine RMAX2. Vzali jsme to okolo hydroelektrárny Lotru Ciunget po silnici DJ701D přes sedlo CURMĂTURA OLTEȚULUI mezi pohořím PARÂNG A CĂPĂȚÂNI přes La Nedei (2150 mnm) na Polovragi, Baia de Fier a zpět přes tři salaše z minulého roku do Malaiy.
A short video from this years first "real" trip in Romania. Landrover Defender 110 TD5, Range Rover P38A V8, 3x Yamaha Wolverine RMAX2 1000. The route leads around hydroelectric powerstation Lotru Ciunget on road DJ701D across mountain saddle CURMĂTURA OLTEȚULUI between mounatin range of PARÂNG and CĂPĂȚÂNI. Highest mountain of CĂPĂȚÂNI - Vf. Nedeia (2150 metres above sea level), village Polovragi and Baia de Fier with it's famous church and one of the toughest Via Ferratas in Romania. Then we headed back through a route we discovered last yaer leading around three herding challets back to Malaia. -
ROMANIA 2024 | EPIZODA 3 - DEF IS BACK, aneb Návrat krále 4K
Po peripetiích s odvozem Diskošky do Čech a její výměnou za Defa, bylo třeba nejprve Oranžovej Expres pořádně otestovat. Přeci jen, nejel od minulého října... Z původně plánované vyjížďky po známé trase jsme nakonec jeli úplně jinými končinami, než plánováno. Rumunští cestáři nám totiž z krásné lesní cesty udělali silnici... Každopadně, den se vydařil a my obdivovali krásy Karpat s úžasnými výhledy. Landrover Defender 110 TD5 Orange Express a Range Rover P38A V8 Vobluda.
After troubles with broken transmission on our Disco we took it back to Czech Republic and swapped it for our Defender which has been in the repairshop since last years October. This meant we had to thoroughly test it before hit some more advanced offroad. However the romanian roadbuilders surprised us a lot since they have been able to build a road where we remembered to be jus a forrest trail so we had to drive a completely different route than planned, but we were rewarded by beauty of Romanian Carpats and stunning views from atop of the hills. With Landrover Defender 110 TD 5 - Orange Express and Range Rover P38A V8 - Monster -
ROMANIA 2024 | EPIZODA 2 - BEZ NÁHONU, ale spokojení
Video z druhého dne letošního Rumunska. Navštívili jsme Vf. Prejba , pojezdili hory i údolí a nakonec navštívili město Sibiu. Bohužel s defektem na automatické převodovce na Discovery II. Naštěstí se převodovka do věčných lovišť odporoučela až k večeru, takže jsme si užili pěkný den a nakonec i nějaké to dobrodružství. Diagnostika závady v těžko přístupném terénu, sjezd strmého srázu bez zařazené rychlosti jen na brzdy, chlazení brzd vodou z potoka a mnohé další. Koho by to bavilo, kdyby všechno furt vycházelo? S Range Roverem P38A V8, Landrover Discovery 2 TD5 a 3x Yamaha Wolverine RMAX2 1000.
Video showing our 2nd day trip from this year in Romania. Visit of mount Prejba summit, few hours drive in mountainous terrain of Romanian Carpats and at last visit of city Sibiu. Unfortunately due to an automatic transmission failure on Disco II. It was quite a adventure including a TCU diagnostics in rough terrain, very steep dowhill drive in Neutral just on brakes, calipers cooling with water from a mountain creek and much more. With Range Rover P38A V8, Landrover Discovery 2 TD5, 3x Yamaha Wolverine RMAX2 1000. -
ROMANIA 2024 | EPIZODA 1 - STRADA STRATEGICA V2
Záznam z prvního dne letošního Rumunska. Čekání na zbývající osazenstvo jsme si zpříjemnili výletem na Stradu Strategicu - z Malaiy přes Fratosteanu na Transalpinu. Radiála, kterou většina označuje jako STRADA STRATEGICA, zkracující cestu po DN7A byla postavena Němci v průběhu druhé světové války. Jedná o lehký terén, přístupný i pro 4x4 SUV, typu Dacia Duster, Subaru Outback, apod. Cesta je hojně využívána jako vyhlídková trasa, nicméně místy může překvapit a ne vždy je bez problémů průjezdná. Vše závisí na momentálním stavu cesty, erozi, počasí a ročním období. Hluboké koleje, kluzký povrch a strmá stoupání i klesání dokáží překvapit. Proto doporučuji použít klasický 4x4 offroad s redukcí , uzávěrkou mezinápravy a dostatečnou světlou výškou.
This video is showing our 1st day trip to Romania leading from Malaia across Fratosteanu to Transalpina DN7A. The romanian national road DN7A known as Strada Strategica is a important road leading from Brezoi across Voineasa to Transalpina. During the WWII the German allies (Romania was a member state of the Axis) built a radial shortcut from Malaia to Fratosteanu and Transalpina across the Carpatian mountain. This road is usally described as THE STRADA STRATEGICA providing beautiful lookouts from atop of Carpatian mountains. The road is considered to be a light terrain suitable for 4x4 SUV's, but it can surprise you with deep rutted sections, water erosion, slippery surface and steep inclines and descents. High clearance 4WD with low range and centrad differential lock are recommended. -
ROMANIA 2024 | EPIZODA 0 - CESTA TAM A ZPĚT, ANEB JAK SE VYSRALA PŘEVODOVKA
Nultá epizodka zachycující naši cestu z Ro do ČR a zpět. Druhý den se nám na kopci vysr... automatická převodovka n DII, fungovala jen zpátečka, takže sjezd na brzdy a následná otočka do ČR pro Defa. Stihli jsme to, víceméně, za nějaký den a půl. Na auto nežehrám, přeci jen převodovka má natočeno přes 400 tisíc, mnohdy v opravdu těžkém terénu, tak má nárok. Měli jsme náhradní TCU, ale tím to bohužel nebylo, takže plaťák a tradá. 🙂
Pilot episode covering our journey back from Romania to Czech Republic and from Czech Republic to Romania. On 2nd day of our stay at Ro we had a defect on automatic transmission of our Discovery II, the only gear that was available was reverse which did'nt help us a lot. We had to drive on neutral for about 3 clicks just on brakes. Next morning we tried to change the Transmission Control Unit, but it did'nt help. The only solution left was a trailer and get back to Czech Republic for another car. We managed to do to journey in around thirty hours and went back with Defender. -
OFFROAD PNEUMATIKY | DOMNĚNKY A MÝTY
Video se zabývá nejčastějšími domněnkami týkajících se použití pneumatik na terénních vozidlech.Proč je dobré kontrolovat tlak v pneumatikách, i když jsem ho před jízdou upustil, proč jsou terénní pneu standardní velikosti na písku obvykle lepší, než pneu balónové a jak mám rozumět tomu, že pokud obuji 35", budu muset dost poladit motor a převodovku? -
LR DISCOVERY4 (LR 3 Part 2) | Kde se D4 vzalo a proč je označováno stejným modelovým číslem jako D3?
Jeden z nejhezčích, nejinovativnějších a nejuniverzálnějších luxusních offroadů, které kdy byly vyrobeny. Proč nese D4 stejné označení L319, jako předcházející model a jak je to se spolehlivostí oproti předchozí generaci?